zondag 28 oktober 2012

28 Okt12  Een Handgemaakt Doosje voor mijn collage kaarten

Gisteren heb ik op een workshop bij Janine Vos de Mooij [Amsterdam] een doosje gemaakt voor ansichtkaarten.

De vorige maand had ik aangegeven dat ik zo'n doosje wilde maken en gisteren heb ik ook het snijden gedaan.. wel had Janine een beschrijving gemaakt met de maten.
Het is een hele klus om het dikke cardboard mooi en op maat te snijden, elke millimeter verschil maakt dat het niet in elkaar past.
Na het in elkaar lijmen komt het uitzoeken van de "bekleding"... voor de binnenkant had ik zelf papier meegenomen en voor de buitenkant wilde ik in ieder geval Groen en daar is dus Cerise als contrast bij gekomen.. gelukkig is alles goed gegaan en nu kunnen mijn collage kaarten van de afgelopen paar weken erin.. ziet toch netter uit.

Dank aan Janine voor haar geduld en helpen herstellen van een fout gesneden stuk,  het is elke maand weer een genoegen om bij haar les te hebben want zelf kom ik er thuis niet aan toe ;-)



 De 2 kanten van het doosje


 Hie kan je goed de vorm zien..en de binnenkanten


Mijn kaarten hebben nu een mooi doosje

2 opmerkingen:

  1. Wat een apart doosje, erg mooi en leuk zo met je kaarten erin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige doos Laura met die twee kleuren en dat het dan als een puzzel in elkaar past, mooi.

    BeantwoordenVerwijderen