maandag 22 oktober 2012

22okt12  Oude Muren...een leven geleefd...

Ik heb iets met oude verweerde muren.. ze vertellen een verhaal van lang vervlogen tijden..zouden ze willen vertellen wat ze hebben meegemaakt....beseffen ze dat ze oud zijn en hun tijd nog maar zo kort zal zijn... laten ze daarom allerlei figuren zien...herinner mij als ik er niet meer ben...

Ik vind de schoonheid van verweerde muren prachtig.. niet dat ik er perse in zou willen wonen... maar ik kan wel dwalen door oude panden die op het punt staan om afgebroken te worden ...nooit meer zal dit terugkomen... het licht dat valt door gebroken ramen.. mysterieus ..maar ook "kijk uit ik ben oud.. val niet..."

Ooit zou ik het patroon van deze muren willen omzetten in textiel.. maar waarom eigenlijk... willen vasthouden van wat toch voorbij gaat..is het beleven en dwalen niet genoeg... de cirkel van het leven ...nieuw wordt oud en alleen de herinnering blijft..

Hier een kleine impressie van de muren van de afgelopen maand.
Het 1e deel van de foto's is gemaakt in en rondom het gebouw van MediaMatic in het westelijk havengebied van Amsterdam en het 2e gedeelte op het Westergasfabruik terrein in het Oostelijk deel van Amsterdam



















2 opmerkingen: