vrijdag 12 oktober 2012

12 Okt12 Papier Biënnale in Den Haag en Rijswijk

Eergisteren ben ik naar de Papier Biënnale in Rijswijk en Den Haag geweest en gelijk ook nog even naar Scheveningen voor strand en Museum Beelden aan zee.
Het was een prachtige windstille zonnige herfstdag, dus ik heb erg genoten.

De Papier Biënnale wordt 1x per2 jaar gehouden in 2 verschillende musea maar altijd ook in het Rijswijkse Museum [goed en snel bereikbaar met de tram vanuit Den Haag].. nu was Museum Meermanno in Den Haag [op loopafstand van DenHaag CS] er ook bij dus kon ik het op een dag combineren.

De tentoonstelling geeft een breed beeld van wat er op papier gebied gedaan wordt.
Het is moeilijk om aan te geven wat ik nou het mooiste vond want het was zo divers.. indrukwekkend vond ik wel de Combat Papers uit Amerika door oorlogsveteranen en de grote papier-maché objecten.
De tentoonstellingen zijn nog tot 25 nov. dus als je in de buurt bent ga dan eens kijken.
Hier een [piep]kleine selectie:



 




 
De indrukwekkende Combat papers



 Dit lijkt een foto van een landschap maar is helemaal op gebouwd uit papier.



papier vouwsels.



 Bijzonder fragiele hangende papierbouwsels

 
mega-grote papier-maché objecten


 Het Rijswijkse museum heeft een hele grote collectie miniboekjes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten