zondag 21 oktober 2012

21 okt12  Ruilen doe je zo...

Gisteren ben ik nav een berichtje in  Design Newsletter naar de MediaMatic Fabriek hier in Amsterdam geweest.
Ik ga weleens naar hun galerie in de Vijzelstraat [nu een tentoonstelling over Paddestoelen, je kan ze daar zien groeien] , maar in de " fabriek" was ik nog niet geweest.

Een "adventure" in mijn eigen stad... in het havengebied tussen woonwijken.. liggen nog oude  havengebouwen.. vele zijn al opgeknapt tot bedrijfsruimtes.. de beheerder die ik de weg vroeg zei "tussen de gebouwen door tot aan Cafe Roest, dan linksom en dan ben je er" ;-).. alleen de naam Cafe Roest  is al associatief... en werkelijk het is Roest, maar wel heel mooi.. later hierover meer.. maar eerst de activiteit van Media Matic, een culturele instelling voor Kunst, Maatschappij en Technologie.
Een van de thema's nu is  "Ruilen?" een tentoonstelling en evenementen over ruilen van spullen, tijd, talenten en diensten voor iets heel anders.

Eigenlijk was ik te vroeg : het ging pas 's avonds open,  maar ik mocht gelukkig toch rondkijken tijdens de opbouw.

Hier een impressie van de mogelijkheden om te ruilen.. en als je gelegenheid hebt ga dan eens kijken.. het terrein is prachtig met oa oude muren en uitzicht over het water, eens zal het afgebroken worden en dan is er een tijd voorbij.. nu mag het nog een " broedplaats" zijn.

Media Matic Fabriek
in de Van Gendt-hallen... VOC kade 10... Oostenburg Amsterdam..
entree 5euro..
bereikbaar met auto. fiets en OV.. geen liften!..
nog tot 6 Jan..
en kijk op www.Mediamatic.net...voor openingstijden!! en meer info.
Ook op Facebook te vinden.


Ontroerend mooie overwegingen om spullen en diensten aan te bieden.. lees ze maar en ga eventueel naar hun website.









  
De " Ruilhal" in opbouw van de ene kant







 Het To Do en Boodschappenlijst voordat een evenement klaar is..



 Ruilhal vanaf de andere kant, compleet met schommel ;-)






1 opmerking:

  1. Wauw dit ziet er echt heel gaaf uit!!! ik ga eens kijken of ik dit voor 6 januari kan bezoeken!!

    BeantwoordenVerwijderen