maandag 27 mei 2013

27mei13 Beeld van vandaag: Reisboek maken van behangpapier

Deze zomer gaan we op vakantie naar Italië..
Ik maak altijd een vakantie herinneringsboek en meestal koop ik hiervoor een blanco boek.
Maar ik heb veel papier in huis en het afgelopen jaar boekjes leren maken dus wat is er logischer er zelf een te maken.
Het hele boekje is gemaakt van hergebruik materiaal: behangpapier uit een stalenboek, restant cardboard, een laatste stukje elastische koord en reisgidsen.

Uit een behangstalen-boek heb ik de smalle stroken gehaald  en deze dubbel gevouwen.
De blanco achterkant wordt het schrijfgedeelte en  op de gekleurde zijde kan ik alle tickets enz. plakken.
Van cardboard 2 covers gesneden en beplakt met plattegrond/routekaart van Italië/Toscane en aan de binnenkant beeldhouwwerk uit Italië.. dit alles uit reeds gehaalde catalogussen.

Gaatjes erin en samen gebonden met elastisch koord.. dit is lang genoeg om het samen te binden .
Het koord zit verder nog los zodat ik bladen uit en of toe kan voegen .. de definitieve binding komt pas als het boek klaar is.

Het boekje is 22 x 22cm en heeft 23 pagina's.
Nu nog een doosje met washi/ siertape, lijm, schaar, pennen enz. maken en dan is dit gedeelte klaar. Laat de zomer maar komen ik verheug me er al op.

 stroken behangpapier

 dubbel vouwen.. deze kant voor plakwerk

  blanco achterkant wordt de schrijfkant.

  2 covers met de streek waar we naar toe gaan..


   de binnen voor- en achterkant.. hoe kan het anders dan met Italiaanse kunst

 samen gebonden met elastisch koord

klaar voor de vakantie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten