donderdag 16 mei 2013

16mei13 Beeld van vandaag: 2 Prachtige oude boekjes....

Gevonden in een buurtcentrum markt voor 50 eurocent per stuk.
Ik viel op de mooie kaften.. er lagen 4 boekjes en ik heb er 2 meegenomen omdat deze kaften het minst beshadigd zijn.
Nog mooier dan de buitenkant is de binnenkant met gemarmerd papier.
Lezen zal ik ze niet want zo goed beheers ik de Franse taal niet... dus nu bedenken wat ik er wel mee zal doen: boekselen = er in tekenen/schrijven over de tekst... het boekdeel eruit halen en er blanco pagina's in bevestigen als een note- tekenboek of er iets heel anders mee doen.
Ik weet het nog niet maar de oplossing zal echt wel komen... voor nu alleen ervan genieten.

Van de week zag ik iemand een stapel boeken in de papiercontainer gooien en dat vind ik nog steeds een naar gezicht.
Oh ja ik weet het: de bulk boeken is groot in de wereld.... als ik zie welke grote art-projecten hiermee worden gedaan dan verbaas ik me... en de e-reader en de tablet zijn de toekomst....geen boek komt er meer aan te pas... en toch voelt het niet goed om ze weg te gooien, zet ze in een doos naast de container, schenk ze aan een instelling die ze voor 50 verkoopt oid, zodat anderen er toch nog even van kunnen genieten.




1 opmerking:

  1. Ik heb er vandaag weer eentje gekocht hoor!
    Een creatieve, kijk maar eens op mijn boekenplank-bord op Pinterest.
    Ik kan er niet genoeg van krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen