vrijdag 17 mei 2013

17mei13 Beeld van vandaag: De Boeken die ik nu lees...

Zo een keer in de 3 weken ga ik naar de bibliotheek om boeken om te ruilen en nieuwe te halen.. dit doe ik al sinds ik een kind ben.
Toen ging het nog anders.. je kon niet zomaar in de kasten snuffelen en sommige boeken mocht ik niet lenen.. verboden literatuur voor 12 jarige meisjes!!
Dat kan je nu niet meer voorstellen.

Alles gaat nu digitaal: zelf scannen en in de gaten houden wanneer het terug moet.. geen stempeltjes meer in het boek maar op je digitale pagina van de bieb.

De nieuwe bibliotheek in Amsterdam heeft een metamorfose doorgemaakt en is nu een modern mediacentrum...heeft stilte- en studieruimtes, exposities, lezingen, honderden computers/tijdschriften en kranten, een theaterzaal en er worden radioprogramma's opgenomen.
Alles is open en je kan ook genieten van de kinderen op de kinderafdeling... wat niet altijd zachtjes is....toch wel anders dan vroeger ;-)
 
Op dit moment heb ik de volgende boeken te leen:

- Potloden en Puntenslijpers/ Paul Dirks en Toon Kessels:
over de geschiedenis van potloden, puntenslijpers en gummen.. weet jij waar het potlood vandaan  komt... een must voor diegene die tekenen!

- Papercraft dl 1 en 2
Design and craft with paper.. prachtige papier sculpturen

- Opruimen, dat is de kunst van Ursus Wehrli
over alles geordend neer leggen.. echt funny ;-))

- Filosofie van het kijken.. kunst in een ander perspectief van Mieke Boon en Peter Henk Steenhuis
 niet een makkelijk boek maar wel interessant

- Toscane
 als voorproefje voor de vakantie





 


1 opmerking:

  1. Heerlijk zo'n bieb in de grote stad. Toen ik nog in Amsterdam woonde, kon ik er echt van genieten om daar door te brengen. Ik heb ooit ook eens een complete dag verpoost in de bibliotheek van Wellington (Nieuw-Zeeland).

    Maar ja, nu woon ik in een dorp en ons assortiment knutselen gaat niet verder dan theezakjes en kijkdozen. En toch zijn we al blij dat de bieb hier niet wegbezuinigd is/wordt. Vanavond gaan we weer, want mijn leesmonstertje heeft al haar boeken al weer uit!

    BeantwoordenVerwijderen