zondag 28 april 2013

28apr13 Beeld van vandaag: Waar is er een feestje....

De stad [en het land] maakt zich op om feest te vieren... afscheid van Koningin Beatrix.... de laatste Koninginnedag op 30april en de verwelkoming van de nieuwe Koning Willem- Alexander en daarmee in de toekomst op 27 april een Koningsdag... zal net zo leuk worden als Koninginnedag hoor want een feestje laten we ons niet ontnemen.

Kinderen hebben van de week een speeldag gehad, volwassenen werken hard om alles in goede banen te leiden.. de stad te versieren en allerhande souvenirs maken ... iedereen wilt er een graantje van meepikken.. ik vind het niet erg hoor.....het is ook een soort saamhorigheid....ik verheug me op de vrijmarkt.... de feestelijke stemming.. de muziek...

De overheersende kleur is Oranje...vlaggen, banners, ballonnen, de tram heeft vlaggetjes, bloemen vooral tulpen, tompoezen, oranje soep, wuppies en nog veeel meer....
Nee ik zal me niet in de allergrootste drukte wagen op de DAM maar de TV is een goed alternatief en op het Museumplein zullen grote schermen zijn.

Je voelt de verwachting al in de stad en als je niet van drukte houdt dan moet je maandag en dinsdag hier in Amsterdam niet zijn...laat vooral daar waar je ook bent iedereen zorgen dat het een fijn feest wordt.














2 opmerkingen:

  1. Met jouw blog zijn we er toch bij! Ik verheug me al op wat jij woensdag allemaal weer gaat laten zien! Fijn feest daar in Amsterdam Laura, wij doen hier ons stinkende best!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooit zal ik wel weer in Amsterdam te vinden zijn.
    Nu zit ik hier met 3 kleine meisjes op de kindervrijmarkt ergens midden in het land. We hebben vandaag de boel klaargezocht. Tjonge, wat kan een mens (of haar kinderen dan) een spullen hebben. Ik hoop dat we genoeg hebben aan de 2 meter die we tot onze beschikking hebben :-)
    Veel plezier en ik zie uit naar je foto's van woensdag....

    BeantwoordenVerwijderen