zaterdag 27 april 2013

27apr13 Beeld van Vandaag: Boijmans van Beuningen Museum en Kunsthal Rotterdam

In het Boijmans van Beuningen Museum in Rotterdam is nog tot 20 mei de tentoonstelling "Handmade" met 7 invalshoeken en cliche's over ambacht: Virtuoos, Kunst, Eerlijk, Uniek, Traditie Vakmanschap en Huisvlijt.
Een heerlijke tentoonstelling waarin je ziet hoe de diverse invalshoeken als creativiteit, vakmanschap en kunst elkaar "bestuiven" en waarom het jammer is als we de ene meer nadruk geven dan de andere.
Een mooie overzichtelijke tentoonstelling en de moeite waard om te bezoeken.
Helaas zijn de meeste van mijn foto's van te slechte kwaliteit om veel te laten zien.

Daarna nog rondgedwaald door het museum zelf, ik was er nog nooit geweest .... ik merk nu ook dat mijn belangstelling meer op vormgeving, design en moderne kunst ligt en minder op  de "oude" kunst... daarvan denk ik soms "ik heb het al zo vaak gezien... ik wil nieuwe dingen zien".

De Kunsthal ligt er vlakbij... de weg er naar toe is interessant met mooie gebroken blauwe steentjes en uitzicht ;-)
In de Kunsthal is de tentoonstelling The Fashion World of Jean Paul Gaultier.. een prachtige tentoonstelling maar je moet er op een rustig moment heengaan.. het is er donker, warm, smalle ruimtes en omdat het ook nog druk was kreeg ik een claustrofobisch gevoel [en merkte dat meerdere mensen daar last van hadden].. de film over hem in een ander ruimte maakte mij duidelijk waarom  hij een ontwerper is waar ik van hou  en zijn prachtige creaties zijn werkelijk "amazing".. dus hou je van mode ga dan zeker kijken.
Tot slot daar nog de werk van Jan Montijn gezien ..stil ingetogen etswerk.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten