dinsdag 23 april 2013

23Apr13 Beeld van vandaag: De Vrouw van Blauwbaard - Sprookje over nieuwsgierigheid

Op de site Creatief Contact van Jenny de Bode zijn verschillende groepen op creatief gebied actief oa. de Journallersgroep.
Regelmatig worden er nieuwe thema's aangeboden voor nieuwe inspiratie.

Van de week kregen we een nieuw thema nl. maak een collage of iets anders nav van een thema uit het verhaal van Blauwbaard [ sprookje].
Gelukkig was er een verwijzing naar de Volksalmanak waar je het verhaal nog eens kan nalezen.
Alhoewel het verhaal van Blauwbaard nou niet echt bekend is ken ik het wel.. het roept oude herinneringen op.....
Het is een echte uitdaging...."Ik nieuwsgierig??  hoe kom je erbij.... :-))"

In mijn collageboek heb ik een aantal pagina's die nog niet af zijn en wachten op nieuwe toevoegingen ... laten hier nou pagina's tussen zitten die ik voor dit thema kan gebruiken.

Het verhaal gaat oa over een vrouw die haar nieuwsgierigheid niet kan bedwingen.... "ze moet moet moet het gewoon weten" [tekst van Jenny de Bode..] en een tekst "recht voor zijn raap" uit een tijdschrift zijn de ingrediënten om deze pagina's af te maken.

Nieuwsgierigheid:  en schitterend gebrek... Zij kon de verleiding niet weerstaan.. en toen waren de rapen gaar....zijn als tekst toegevoegd op deze dubbel pagina waar je ook de 7 hoofdzonden en deugden kan vinden.
De pagina's gaan dus eigenlijk over vrouwelijke nieuwsgierigheid en mysterie ...







1 opmerking: