woensdag 24 april 2013

24Apr13 Beeld van Vandaag: Miao naaigaren boekje {Zhen Xian Bao}

Op de workshop Miao borduurwerk bij Mieke Gorter in Amstelveen maakte ik kennis met Miao naaiboekjes: dit zijn mapjes van de moerbeiboombast-papier in meerdere lagen waarin garen, draad  kleine werkjes enz. worden bewaard en makkelijk mee te nemen is.
Ik kon niet op de workshop zijn waarin dit geleerd werd maar ik heb wel foto's kunnen maken van samplers die Mieke heeft meegenomen uit China en een schema voorbeeld in een boek gevonden.

Naar aanleiding daarvan heb ik zelf geprobeerd een boekje te maken.. een "prototype" van bruin pakpapier en hier is het resultaat... ik weet nu tenminste hoe het in elkaar zit en kan dat dus gebruiken om eens een mooiere te maken.. en natuurlijk toch ook nog een workshop volgen.
Het heeft in totaal 13 compartimenten en is gesloten 20x12cm.

 1e openslag met 8 kleine compartimenten

 2e en 3e openslag
 4e openslag


compartimenten dicht

  alle kleine compartimenten kunnen open

 deze 2 fotos: originele Zhen Xian Bao van de Miao's in China



Geen opmerkingen:

Een reactie posten