donderdag 25 april 2013

25Apr13 Beeld van vandaag: Dagje Breda Museum en Moti

Gisteren ben ik naar Breda geweest om enkele tentoonstellingen te bekijken in Het Breda's Museum en het Grafisch Museum Moti.
In beide musea zijn  op dit moment Textiel tentoonstellingen.

In het Breda's museum zelfs met 3 items:
- European Art Quilts VII...
- Vilt en papierwerk van  Miek Vlamings en
- Gehaakte mensfiguren van Johann Schweizer

 Altijd heerlijk om  rond te dwalen en te zien wat er zoal gemaakt wordt.. me verbazen, verwonderen en waardering hebben.. maar ook vragen... is dit "kunst"?.... waar ligt de grens tussen Quilt en Textile Art??.....

In Het Grafisch Museum MOTI de  "Grafische Couture"  Tentoonstelling over de rol van de grafische ontwerpers in patroon en design in kleding als visuele communicatie, total look en merkimago.
Een heel andere benadering van textiel dan in het Breda's Museum en ik hou er wel van... vooral ook de nieuwste textiel technologieën.

In een ander gedeelte is er nog een tentoonstelling over protestkunst uit de jaren 70.. toen hadden we nog geen mobiel....zo herkenbaar... het Museumplein vol protesteerders.

Hier een kleine selectie van de foto's die ik maakte.






 ook de teksten op de muur vond ik fascinerend.. eerst denk je dat er al alleen merknamen staan.. maar dat is niet zo....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten