zaterdag 8 december 2012

8Dec12  Mijn Woord Collage Boek is klaar...

een reis van vele weken naaien, schilderen, plakken en samenvoegen van alleen hergebruik materialen eindigt hier in een boek en ik ben er erg blij mee.

De cover is gemaakt van een speelbord waarvan ik de bedoeling niet begrijp, de gele fiches horen bij dit speelbord en de zijkanten zijn afgewerkt met boekbinders-linnen.
De pagina´s zijn enkelzijdig bedrukte en aan elkaar genaaide A4´s... beschilderd en/of van collage en  tekst voorzien.
Alle afbeeldingen vind je op de dagen hiervoor.

Het in elkaar naaien is nog een hele inspanning geweest waar ik mintens 4 uur mee bezig ben geweest... ik wilde de Koptische steek gebruiken en heb deze slechts een keer hiervoor op een workshop bij Annie Bordelier gedaan, maar nu moest ik het dus zelf doen met behulp van een boek en het toen gemaakt boek.

Ze zeggen wel "herhaling maakt de meester".... nou ik ben dus echt een beginneling hierin en maakte alle denkbare fouten: de logica niet zien, willen stoppen, te lange draden, de draad in papierrichting trekken waardoor je prikgat scheurt, niet 2 handen en 10 vingers gebruiken, iets moeilijk doen als het makkelijk kan bv met je naald 2 katernen optillen om je draad er tussen te krijgen, een katern verkeerd om leggen..... maaaaaar 34 katernen verder gaat het steeds beter  ;-))

Ik ben niet van tierlantijntjes bv. over tekenen - doodlen - strikjes etc.. ik hou van het ontstane eenvoudige beeld.
Bij anderen vind ik dat wel mooi, maar voor mezelf dus niet.

Wat ik wel nog ga doen is de ontstane teksten apart opschrijven want sommige vind ik wel bijzonder.
Ik heb een doos vol teksten en begon gewoon van boven af te pakken.. die doos is nu half leeg ;-)....dit zijn dus gedichten van samengeraapte- en gevonden woorden en ik denk dat het goed is om ze eens uit hun contest van achtergronden te zien/lezen.






2 opmerkingen:

  1. Je bent een kei in recyclen Laura, wat een mooi boek heb je toch gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd, wat een prachtig boekwerk is het geworden. Ook de teksten die je erin verwerkt hebt de afgelopen tijd vind ik zo bijzonder. Gaaf zoals die zo spontaan tot stand gekomen zijn. Een juweeltje!

    BeantwoordenVerwijderen