zaterdag 1 december 2012

1Dec12   Melkpak-boekjes en nog meer...

Gisteren naar een workshop van  Akira Matsumoto geweest...ik had hem al een paar keer op de Handboekbind-beurs gezien en kon nu eindelijk eens zijn workshop beleven...een pittige workshop van 5 uur achter elkaar door....slechts een pauze van 15 minuten terwijl een boekblok lag te drogen.. ik hou hiervan: workshops waar lekker wordt  doorgewerkt zonder ook nog eens een uur pauze te moeten nemen.

We hebben dan ook veel gedaan:
- een klein boekje van 6,5 cm,
- een langwerpig boekje van 6,5 x18 cm,
- 2 verschillende bindtechnieken,
- tussendoor maakte ik nog een 2e boekje omdat ik me versneden had en materiaal had liggen = het gele boekje..
- .een Miniboekje van 1,5 x 1,5cm!...
- .een kubus-spelletje waarbij je d.m.v draaien melkpak- of koetjesstickers in het rond moet zien te krijgen..eerst een proefje = de witte kubus [sterretje /rondje] en daarna van melkpak... erg leuk om mee te spelen ;-) ... ook voor kinderen!
- en tot slot nog 2 Origami boekje vouwen van een strook papier van 7 x 14cm = 1,5 x 1,5cm boekje.

Tussendoor leerde hij ons ook nog portemonnees maken in 3 maten en liet hij zijn nieuwe idee zien: prachtige vogeltjes van afvalmateriaal.

 Al met al een inspirerende workshop en alles gewoon met afvalmateriaal en daar hou ik van.. zelfs zijn afvalbakjes waren zelfgemaakt van bruine zakken.. later weer netjes opgevouwen en genoeg werk- en extra materiaal .. een gulle man die veel uitdeelt [oa ook op de beurs]  en omdat een cursist halverwege de les plotseling moest maakte en gaf hij aan haar vriendin materiaal en voorbeelden mee.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten