vrijdag 14 december 2012

14Dec12   Mini BoekselBoek

Met oude boeken kan je nog heel veel doen.
Hier heb ik een boek die uit langwerpige teksten bestond door midden gesneden en met zwart de woorden wegggehaald die ik niet wilde gebruiken.. hierdoor ontstaan er nieuwe teksten/gedichten.

De pagina,s zijn naar binnen gevouwen.. dit geeft de mogelijkheid om ook nog op de achterkanten te tekenen of schrijven als ik dat zou willen.
Gesloten is het boekje ong. 6x6x8cm groot.

Het schrijven/ tekenen of  schilderen in boeken vind je in Nederland o.a  als #boeksels in de Boekselgroep van #CreatiefContact... een creatief internetsite.
In het buitenland vind je voorbeelden onder altered books.

De pagina,s zijn genaaid op een reepje vervilte trui, op de voorkant een kledinglabeltje met een restantje lint en hangertje om het boekje te sluiten.
Al met al is het dus een hergebruik en re-using boekje geworden.

 Een paar teksten :

- reuzenrad, alles beneden..
  verrekijker nodig,
  dingen waarmee je des avonds het heelal aftuurt,
  in de hoop een ufo of zwart gat te zien..
   voor altijd een eenzame ontdekker

- ze beginnen me al te kennen..
  brengen zoute stengels en
   champagne in plastic bekertjes...
  op de premiere geen publiek,
  tranen in mijn ogen...
  armen voor meer champagne
  oude heer kijkt geboeid naar oude
 foto;s  ...zoveel naakt

- op sunset boulevard
  alleen milkshake ontdekt
  vrienden bij de vleet
  geniet, ruik
  groot en klein heerst hier
  agenten zijn mij welgevallig

- ze zeggen
  onderdruk succes gevoelens niet meer
  kom uit je zolderkamer en je
  toilet met muizen
  zeggen ze
  ga kaartje scheuren of
  treed op in een concert
 anders ben je blind

- speel voor santa 
  tevreden over formuleringen in
   brief aan vriendin
   ijskoud warm menselijk behulpzaam
   als een mes
  rekeningen betalen
  zweer schuld
 geld schuld en kameraden




2 opmerkingen: