zondag 2 december 2012

2Dec12  Schrijven over de boeken die ik nu lees...

Zo een keer per maand ga ik naar de bibliotheek hier in Amsterdam.. een prachtig nieuw hightech gebouw met vele mogelijkheden. 
Afgezien van de boeken, films en CD,s  is er een theaterzaal, een restaurant met uitzicht over de stad, stilte-ruimtes, honderden computers en aansluitingen voor je eigen laptop, zithoeken en nog veel meer.. het is er goed toeven.

Vorige week heb de boeken van de foto meegenomen.

- Check je colomn van Anne Boerrighter en Eric Tiggeler:
Nou die was snel uit en gaf mij niets... ik dacht dat er ook iets over blogs in zou staan.. ja 4 regels...niets voor mij dus

- Het volmaakte rood van Amy Butler Greenfield:
Evenals het boek Kleur van Victoria Finlay een verplichte kost voor iedereen die met kleur werkt.. deze heb ik niet zelf dus zo nu en dan leen ik het....het gaat over de oorsprong, geschiedenis, intriges en politiek rondom kleur en pigmenten.. waar het boek van Victoria over de oorsprong van alle kleuren gaat, gaat dit boek alleen over de kleur Rood.. alle 2 een aanrader.

- Ayurveda van Lies Ameeuw:
Dit boek heb ik meegenomen om mijn kennis over de Ayurveda weer nieuw leven in te blazen.. soms raakt kennis in de vergetelheid  en moet je het weer opnieuw tot je nemen... dit boek ken ik nog niet dus ik ben benieuwd.

- Westerse boekbindtechnieken van de middeleeuwen tot nu van Peter Goddijn:
Omdat ik de laatste tijd wat meer bezig ben met boekbinden wil ik mijn kennis daarover verbreden/verdiepen... dit boek is erg moeilijk en diepgaand... dus niet om zelf  toe te passen, maar als achtergrondinformatie voor mij zodat het jargon me een beetje duidelijker wordt ;-)

- Making books by Hands van Mary McCarthy en Philip Manna:
Dit boek heb ik al een paar keer geleend met de bedoeling er aantekeningen over te maken in mijn werkboek en dat komt er maar niet van.. makkelijke methodes om boeken te binden.. informatief, duidelijk en stap voor stap foto's.

- Schrijven vanuit je hart van Nathalie Goldberg:
Een must voor de schrijfsters [al dan niet professioneel] onder ons, maar terwijl ik het aan het lezen ben denk ik "dat is niets voor mij"....ik ga zeker niet elke dag zitten schrijven.... maar  door de schrijfgroep van Creatief Contact = een creatief netwerk van Jenny de Bode op internet, weet ik dat je toch ook  op andere manieren kan schrijven.... en ineens bedacht ik me  "als ik alles wat hier staat nu eens lees met het woord "creatief" ... dan irriteer ik me niet en ja dan kan ik er wat mee, dan zijn alle fases en items heel herkenbaar en vanzelfsprekend.
Misschien maar eens zo,n boek schrijven vanuit creatief werken...ach nee.. die zijn er al genoeg.. denk ik....wat kan ik daar nog aan toe voegen....[ dit = mijn blaatschaap criticus ;-)]





Geen opmerkingen:

Een reactie posten