zondag 6 januari 2013

6Jan12  Beeld van vandaag...Het verhaal van de klimboom

Ooit stond ik stoer rechtop tot die verschrikkelijke stormnacht... ik kon mijn evenwicht niet meer bewaren en stortte ten gronde neer .. gelukkig viel ik naar links en niet naar rechts.. want anders was ik nu in de stukken gezaagd, vermalen en vergeten.
Ondanks mijn val en verwondingen bleef ik in leven en herstelde langzaam... kinderen en volwassenen kwamen naar mij kijken, klommen in mij en gleden langs mijn takken als een zachte massage... mijn wortels liggen open en bloot...jaar naar jaar vind ik nieuwe herstelkracht in mijn nieuwe positie en ieder jaar kom ik weer in bloei en ga mee in de cyclus van de seizoenen....
Duizenden kinderen hebben in mij hun moed getest... hoe hoog durf ik te gaan... kleine kinderen worden door groteren geholpen... eerst laag maar later steeds hoger en meer gedurfder...och ja je moet wel uitkijken want als ik nat ben dan ben ik erg glad en ook kan ik je niet behoeden voor een val.... mijn wortels zijn magisch voor de kleintjes... zouden er kabouters en trollen wonen.. alleen ik weet het....mijn leven heeft een ander doel gekregen...

Deze boom ligt al meer dan 20 jaar in het Vondelpark in Amsterdam....ik ben blij dat die nooit is weggehaald.. elke dag week maand spelen er kinderen rondom deze boom en zomers wordt er gepicknickt.. ik verbaas me steeds weer dat deze boom zo kan blijven leven en tot wasdom is gekomen!
Ze gedijt bijzonder goed onder alle kinder aandacht.. naar links liggen nog een paar takken die  tot op de grond reiken .. als een soort "steun-armen".
Ik ging er heen met onze kinderen en onze kinderen nu weer met hun kinderen....boompje mogen klimmen dat gun je toch elk kind  ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten