maandag 14 januari 2013

14Jan13 Beeld van vandaag: In de voetsporen van.....

Sommige dingen zitten "in de genen.."zeggen ze.. het creatief bezig zijn loopt als een rode draad door onze families heen... maar wel op verschillende manieren... met technieken als tekenen en schilderen.. Otto Dix is direct familie van ons.....met houtbewerking.. mijn vader kon dat goed....en de "mannen" hebben 2 rechterhanden...een tante maakte lampenkappen en anderen die creatief spelen met taal/cijfers en onderneming-zin.
Dit werd natuurlijk doorgegeven in mijn generatie en nu doorgegeven in de volgende generatie waar ik op al deze gebieden  neven en nichtjes zich zie ontwikkelen.

Hier zie je onze kleindochter... zij bekijkt mijn nieuwe poëzie-boekselboekje die nog niet helemaal af is en ze heeft van mij haar 1e naaimachine- naailes gehad
Ze had een kindernaaimachine met kerst gekregen... een volwaardige machine [!] maar wel met bescherming rondom de naald.

Ik moet zeggen dat ze er wel gevoel voor heeft want na het oefenen op papier, wat heel goed ging, moest ze natuurlijk wel zelf al iets maken en dat is een zakje geworden.
De afgelopen tijd had ze al op eigen initiatief haar garderobe opgepimpt en dan ben je ook toe aan een naaimachine... ik hoor dat de zelf al problemen met de machine zelf heeft opgelost, dus dat komt wel goed.. en nu maar in vakanties bij oma "wat les" komen nemen  ;-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten