zondag 13 januari 2013

13Jan13 Beeld van Vandaag:  Black and White book

De zwart/wit tekeningen die ik de laatste jaren heb gemaakt heb ik nu in een [IKEA] boek geplakt zodat vanaf nu al mijn zwart-wit werk bij elkaar blijft.
Aan het boek hangt mijn QR boekje: gemaakt van een bedrijfs-reclame boekje met daarin gevonden QR codes uit tijdschriften en kranten.

De inspiratie voor mijn zwartwit werk komt voort uit het Ritmisch Dynamische [ RD] tekenwerk door de jaren heen.. het droedelen [bv bij telefoon en vergaderingen]....de tekendictees bij #Creatief Contact...en het tegenwoordige  "zentangle" .. wat volgens mij hetzelfde is RD en droedelen.

Een aantal van deze tekeningen zijn ontwerpen van mij die ik gemaakt heb voor mijn leerlingen in het Mandala-tekenen .. soms is iemand er niet en dan maak ik een copie van de werktekening en er blijft weleens een over die ik dan [als mijn leerlingen zitten te werken] zelf invul... ik kan mijn pen gewoon neerleggen, gaan helpen en later verder gaan.

Van een werkstuk heb ik meerdere copieen gemaakt en een in willekeurige stukken gescheurd en een in repen.

 Een zwartwit tekening heb ik gekregen van een leerling [gemaakt nav van mijn les-idee].

 Als ik zo bekijk dan kan ik eventueel later elke pagina weer verder uitwerken als ik dat zou willen ;-).

Art Journal idee: scheur een oud werk [ zwart wit of gekleurd] in willekeurige stukken of repen .. plak deze weer op met tussenruimtes en werk je pagina verder uit zoals jij dat wilt..











1 opmerking:

  1. door de sneeuwval van vanmorgen heeft ons loopgroepje de training geannuleerd en heb ik dus onverwacht tijd om eens grondig op jouw blog te gaan rondneuzen... man,man,man, wat ben jij creatief, productief... zoveel moois... vooral deze zwart-wit tekeningen vind ik prachtig...(omdat ik daar zelf ook mee bezig ben)en ik krijg er ook volop zin en inspiratie door... dank je wel Laura...
    heel veel liefs en een dikke knuffel....

    BeantwoordenVerwijderen