vrijdag 11 januari 2013

12Jan13 Beeld van vandaag.. Waterkoker

Hier staat ze dan... mijn oude waterkoker die het stokje overdraagt aan dat nieuwe jonge ding.. wat zou ze willen zeggen?

Ooit in een ver verleden [minstens 10 jaar geleden] kwam ze op mijn aanrecht terecht:
ze was snel, makkelijk, veilig en zuinig en heeft heel wat litertjes water voor koffie en thee heet gemaakt.

Was het omdat ik ongeveer een maand geleden voorstelde om een nieuwe te kopen... haar huidje werd wel erg gerimpeld en bruin en ze begon een beetje te lekken en ik was bang dat juist over de feestdagen zij de geest zou geven... of was het het toch gewoon haar tijd... wie zal het zeggen.... feit is dat ze de laatste dagen minder krachtig werd en opeens deed ze het gewoon niet meer.... dank lieve waterkoker dat je zolang een deel van ons leven bent geweest...

Door haar moesten we gaan bedenken waar een waterkoker aan moet voldoen:
meer dan een liter kunnen verwarmen.. los kunnen maken van het snoer... een kijkglas hebben.. wit...en uiteindelijk is het deze jonge meid geworden.

Ik denk dat ik op de aankoopdatum met stift op de onderkant zet en echt kan zien hoelang zij haar werk kan doen.. zal ze dat net zo goed doen als haar voorgangster?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten