donderdag 27 juni 2013

27Juni13 Beeld van vandaag; Openbare toiletten

Mijn "creativiteit" staat op dit moment een beetje op een laag pitje als het gaat om journals, boekjes en collages maken.
Bijna elk jaar heb ik dat in de zomer.. niks erg ...ik merk dat dat nodig is om later weer met frisse moed verder te gaan.
Nu ben ik vooral bezig om foto's op mijn computer opnieuw te bekijken, wegggooien wat toch niet meer relevant is en nieuwe mappen met thema's maken.
Ik heb het meeste op maand bij elkaar staan maar de behoeft om sneller foto's van een [sub] thema te vinden wordt groter.
Vandaar dat ik nu nog meer aan het uitsorteren ben.. eigenlijk ook creatief:  het zoeken naar nieuwe mogelijkheden.

Deze week viel mij de grote hoeveelheid toiletcontainers op die voor bouwvakkers geplaatst worden bij onderhouds- en renovatie projecten die op dit moment in mijn omgeving plaats vinden.
Daardoor dacht ik aan de vele openbare toiletten die ik al in mijn leven bezocht heb en soms foto's van gemaakt.
Van voor de digitale fotowereld heb ik er niet zoveel maar sinds ik een digitale camera heb maak ik wel vaak foto's op en van toiletten.
Best wel interessant om de grote diversiteit te zien: de 1ex dat ik in Parijs op een "sta- wc" terecht kwam... of die toilet zonder licht en waarbij de eigenaar samen met mij de wc op ging om te laten zien dat dan het licht aangaat..en dan praten we over de jaren 80 toen zij dus al aan energie besparing deden om geen lichten aan te laten... de vieze smerige toilet op een Frans stationnetje waar je gewoon echt niet opgaat.... de sta wc's op het Mongoolse platteland of de rij sta-wc's op een mongools festival waar je van de toiletjuffrouw een velletje papier kreeg...ach de herinneringen zijn talrijk.

Wat zijn jouw bijzondere openbare toilet herinneringen??

Ik ga hier een paar foto's plaatsen, maar er zullen veel meer foto's geplaatst worden op mijn Pinterest bord in de loop van de weken als ik ze gevonden heb in mijn archief ;-)

 De enige echte antieke oude "krul" voor het Concertgebouw in Amsterdam

 Booymans van Beuningen toilet in Rotterdam

 Uitzicht vanaf een toilet in Toscane- San Gambiano

 Lange rijen als er weer een bus ariveert...



 Deze zie ik nu erg veel in mijn omgeving...eindelijk.. ik heb me altijd afgevraagd of bouwvakker overdag wel naar een toilet konden..

 Toilet in hotel...

 Toilet op busstation Amstelveen

Het bord en de afbakeningen nodigen niet uit om hiervan gebruik te maken...

2 opmerkingen:

  1. Haha, grappig item om foto's over te maken.
    Ik vind trouwens wel dat wij er in Nederland bekaaid vanaf komen.
    In allerlei landen om ons heen heb je openbare toiletten.
    In Engeland zijn ze vaak ook nog heel schoon en gratis!
    Zelfs in ieder gehucht is er wel een.
    Langs de autowegen van Duitsland heb je toiletgebouwen,
    oké niet altijd even fris maar je kunt als het moet. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toiletervaring?
    In China denk ik. In de bus van Ghuangzou naar Hongkong. We stopten en alle dames liepen naar een schuurtje. Ik ook. En daar gingen ze allemaal achter elkaar staan, met elk een been op de rand van een betegelde geul. Broek omlaag, hurken en plassen maar.....

    Een hele ervaring, kan ik je vertellen. En ik waardeer mijn privacy hier dan ook regelmatig :-)

    BeantwoordenVerwijderen