donderdag 13 juni 2013

13Juni2013  Deuren in Toscane / Italië

Op mijn reis naar Toscane heb ik vele deuren gefotografeerd.
Door de jaren heen heb ik dat vaker gedaan en ik denk dat ik dus iets met deuren heb ;-).
Een deur kan open en dicht zijn/gaan.. ergens toegang toe geven of je uitsluiten... hoe ouder ze zijn hoe mysterieuzer... vermolmd en in hun scharnieren hangend.. hun taak is alleen nog symbolisch.. wat zou zich daar allemaal hebben afgespeeld... [nieuwe] stevige deuren zijn niet uitnodigend... deuren met glas vaak weer wel ....sommige hebben een "gezicht"...kale deuren en rijk versierde...bescherming tegen het weer... huiselijkheid....een open deur... een deur sluiten [dat is een gesloten deur] om een andere te kunnen openen.


Hier een paar deuren en meer vind op mijn Pinterest pagina


 poster



 uitnodigend

 oude deur

 deur met een "gezicht"



een  'open deur"... ik wil altijd dan even naar binnen kijken..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten