maandag 17 juni 2013

17juni31 Beeld van vandaag:  Elke dag een draadje....

is een hemdsmouw in het jaar.... als je elke dag iets doet dan is de klus uiteindelijk klaar.

Tegenwoordig zie je dit vooral op creatief gebied weer in de picture staan: elke dag iets doen: bv een collage, een quiltdeeltje, een journal, een tekeningetje enz.
Hele projecten worden er gemaakt van een week, een maand of een jaar en zeker weten dat je dan iets hebt en ik vind het leuk om te zien wat er zoal "verzonnen" wordt .
Google maar eens op 30 / 90 dagen of 365 dagen projecten.

Voor mij betekende deze spreuk ooit veel omdat het mij hielp om dingen op te ruimen... met 4 kinderen en een neiging tot verzamelen was dit mijn leidraad om orde te scheppen en iets met materialen te doen omdat ik ze toch niet weg wilde gooien... altijd heb ik de behoefte gehad om te "recyclen" en te hergebruiken.
Nu is het hot-item ....voor mij is het gewoon... vele dingen heb ik al gemaakt.

Nu ben ik bezig met het verwerken van 6 grote bollen wol [100gr] van dezelfde dikte maar verschillende kleur.
Elke dag wil ik een "Granny" maken.. [of 2 of 3  afhankelijk van mijn tijd ;-) ] een traditioneel haakpatroon die op You Tube en boeken te vinden is.
Door steeds een kleur op te schuiven krijg ik steeds verschillende kleuren Granny's.. uiteindelijk worden ze aan elkaar genaaid.
Geen idee hoeveel deeltjes ik kan maken en hoelang het gaat duren, maar met de bovenstaande gedachte in mijn hoofd komt het op een dag af en ben ik 6 bollen kwijt en een plaid rijker.


1 opmerking: