zondag 16 juni 2013

16Juni13 Beeld van vandaag : Prachtig Italiaans Papier

Het afgelopen jaar heb ik diverse doosjes en boekjes gemaakt [zie labels] en kon dan putten uit prachtig papier.
Ook het bezoek aan de Handboekbinding-verenigingsdagen liet mijn prachtig papier zien.
Dit was de reden dat ik zelf in Italië  op zoek ben gegaan naar papier.
Nu zijn de mogelijkheden gigantisch en had ik natuurlijk meer willen doen maar dat ging niet.
Wel ben ik in Florence, Seina en Pisa naar de winkel van Il Papiro geweest.
Il Papiro had ik op internet gevonden en zij hebben kleine winkels oa in heel Italië maar, ook in Amerika en Australie.
Dit is wat ik uiteindelijk heb meegenomen.

 "Peacock" motief velletjes

 Grote vellen opgerold voor transport


Van links naar recht: bloemmotief, tekst, bloemmotief, gemarmerd peacock, Toscaans landschap in blauw/wit. 
Alleen het peacock papier is originele druk de andere zijn prints.
Helaas is de foto niet goed te krijgen maar de prints zijn heeel colorfull!



 Il Papiro in Florence


Il Papiro in Pisa


1 opmerking:

  1. Ha, daar ben ik ook geweest!
    Heb ik ook papier gekocht.
    Net als jij, prachtig.
    Zit bij mij nog steeds in een doos.
    Helaas.
    Vind het stiekem zonde om iets mee te doen.
    Schiet ook niet op.
    Als je nog eens een workshoppie weet?
    Ik houd me aanbevolen.

    BeantwoordenVerwijderen