dinsdag 11 september 2012

9 Sept12  Schoondochters dag

Afgelopen zondag was een dag in het teken met en voor mijn schoondochters...allereerst ben ik met Debbie naar de opera Die Schatzgraber in het Amsterdams Muziektheater geweest.. ik had kaartjes voor mijn verjaardag gekregen en wist dat zij van opera houdt.. dus samen er naar toe en genieten van deze prachtige opera.

Daarna kon ik nog op de valreep naar het Allard Pierson-museum waar het Mongolië festival was door het hele gebouw heen.
Dit festival paste mooi in het kader van de tentoonstelling in het Allard Pierson over Paard en Ruiter van Homerus tot Dhenghis Khan [nog tot 4 nov. te zien]

Onze andere schoondochter Sumiya [en natuurlijk haar man/onze zoon Remy en hun dochter Nomin] hielp daar mee met de organisatie en heeft daar prachtige traditionele Calligrafie en Poëzie van haar broer Mend-Ooyo [die nog in Mongolië woont] opgehangen.. ook moest ze daar tolken oa voor de Honorair consul van Mongolië in Nederland.
Daar zo rond lopend en mooie dingen uit Mongolië zien geeft mooi herinneringen, want wij zijn daar 2x geweest.

Meer werk van Mend-Ooyo Gombojav vind je op www.mend-ooyo.com
Contact adres in Europa is:  s.surenjav@monned.nl





 Traditionele Muziek uit Mongolië


Sumiya bij het werk van haar broer  Mend-Ooyo Gombojav, Calligrafie en Poëzie

 

 Sweet memories aan vakanties
 


Het werk van Mend-Ooyo Gombojav


Sumiya [erkend tolk- /vertaalster] vertaald voor De Honorair Consul van Mongolië in Nederland


Sumiya samen met Remy [in het wit] en een monnik uit Binnen Mongolië [een gebied binnen China] die nu in Nederland woont

Geen opmerkingen:

Een reactie posten