zaterdag 15 september 2012

15 Sept12  De Schoorsteenveger.. een uitstervend beroep..
                  Schoorsteenveger ging op reis...

Ode aan onze " working class hero's"

Van de week hebben we weer [samen met de bovenburen] de schoorsteenveger in huis gehad.. zo een keer in de 5 jaar moet dat gebeuren want wij hebben allemaal nog gaskachels.
Tegenwoordig zijn er steeds minder huizen met gaskachels dus dit beroep zal langzaamaan uitsterven.
Toch is het mooi om te zien hoe stoere jongens met hun veger op de rug binnen komen en het dak opgaan en roet uit de pijpen schrappen... en onze afvoerkanalen zagen er nog goed uit volgens hun ;-)

Toch schiet mij dan altijd een kinderliedje te binnen [elke zin2x herhalen] en een zwart silhoutte plaatje van een schoorsteenveger uit een kinderboekje.. apart liedje zo met zijn ritme en herhalingen.

Schoorsteenveger ging op reis..
daar zag hij een heel mooi huis..
daar kwam juist een meisje uit..
meisje ga je mee op reis...
moet ik aan mijn moeder vragen...
moeder mag ik mee op reis...
moet je aan je vader vragen...
vader mag ik mee op reis..
nee mijn kind dat zal niet gaan...
huilend liep ze het huisje uit...
schoorsteenveger achterna..




 Stoer he ;-))


met een vuurtje je collega op het dak de juiste pijp aangeven

 
Roet eruit scheppen


 Support en reclame voor dit bedrijf :-)

1 opmerking:

  1. Laat ik nou dat liedje helemaal vergeten zijn~! Het kwam meteen terug in mijn gedachten, inclusief de melodie en alle bewegingen die je erbij moest maken. En inderdaad, stoere binken die chimney sweepers!

    BeantwoordenVerwijderen