zaterdag 22 september 2012

22 sept12  Nieuwe "mooie plaatjes" pagina's

Mijn manier van collages maken is heel divers.. nu begin ik vaak met een pagina vol te plakken met "mooie plaatjes" als ondergrond, meestal natuur of [abstracte] kunst.. daarover heen gaan dan de wat meer gedetailleerde plaatjes en tekst.

Een  flinke stapel plaatjes en tekst op tafel en die dan verwerken.. pas als de stapel weg is mag er een nieuwe stapel komen.
Ook werk ik aan meerdere pagina's tegelijkertijd en alles gaat altijd een beetje zoekend intuïtief.

Plaatjes plak ik  nooit helemaal vast, omdat er dan nog een plaatje onder kan worden geplakt .. pas als de pagina naar mijn zin is plak ik het goed vast.. alles gewoon met een " pritt" stift.

Bij dit soort collages werk ik nooit extra met pen/ potlood of verf.. het gaat puur om de beelden en tekst.
Ik maak ze voor mezelf.. maar het is fijn als anderen er ook van genieten.. en de ene pagina lukt beter dan de andere.. het zij zo


Als je me zou vragen iets te vertellen over een cheeta, wat zou je dan willen weten..


En dan nog iets pinquin.. hoe vaak zou jij proberen te vliegen.. 50x?? 100x ??

1 opmerking: