zondag 30 september 2012

30sept12 Doosje maken

Gisteren, na een vakantiebreak, weer een doosje gemaakt in de workshop bij Janine Vos de Mooij, ze is een professionele dozen-maakster in Amsterdam.
Het afgelopen jaar heb ik bij haar al diverse doosjes en boekjes gemaakt.. de ontspannen manier van les geven, de kleine groep en rust is een rustpunt in mijn drukke leven ;-) en mijn collectie begint al aardig te groeien.

Dit is een doosje met een vakje, een laatje en een dubbele deksel.
Janine snijdt altijd de kartonnage vooraf voor ons omdat het anders te veel tijd zou kosten, na het in elkaar plakken van de kartonnage ga je mooie papiertjes uitzoeken en snijden tijdens de droogtijd.. altijd weer een wikken en wegen.. en daarna begint het beplakken van de onderdelen waarbij ik dus steeds vergeet hoe je bv hoekjes mooi knipt en vormt of dat je wel het papier inlijmt maar niet het karton ;-)).. ach het maakt niet uit.. Janine heeft het snel in de gaten en helpt.. het resultaat is dus weer een prachtig doosje.
Ik denk dat ik in dit doosje allemaal mooi kleine papiertjes verzamel..






Geen opmerkingen:

Een reactie posten