vrijdag 7 september 2012

7Sept12  Amsterdamse diversiteit op een dag....hierom hou ik van Amsterdam

Afgelopen zondag was er weer heel veel te doen in Amsterdam.
Allereerst ben ik naar Manifesta gegaan op het Westergasfabriek-terrein.. het culturele centrum van Amsterdam met het hele jaar door een grote verscheidenheid aan culturele mogelijkheden.
Manifesta is de opening van het nieuwe Boekenseizoen.. en daar kon ik dus weer zien wat er allemaal nieuw is.. en je krijgt natuurlijk ook overal kleine geschenkjes ;-).
Ik kwam daar ook Simone van der Vlugt tegen.. zij is [aangetrouwde] familie van ons, ik wist niet dat ze er ook was maar zij signeerde net op die tijd haar boeken ;-).

Daarna [ook op het Westergasfabruik terrein] naar de Sundaymarkt.. een hele grote 'biologische"  markt met zelfgemaakte en ecologische artikelen en producten.

Daar zag ik ineens ook een 5tal Mongoolse Gers..dit trekt natuurlijk mijn aandacht [ik ben 2x in Mongolië geweest en geslapen in deze "tenten"].. deze Gers waren ingericht om kindervoorstellingen te geven en hoorde bij de Manifesta.

A.s Zondag is er een grote Mongolie dag in het Allard Pierson-museum in Amsterdam waar oa mijn schoondochter staat met prachtig Kalligrafiewerk van haar broer die nog in Mongolie woont.

Terug lopend kwam ik in de PC Hooftstraat waar een grote catwalk was en we konden genieten van de nieuwe mode voor het komende jaar.
Bekende mensen natuurlijk alom ;-) en een mode die niet de mijne is.
Zielig vind ik dat soms veel te dunne meisjes op veel te hoge en te grote schoenen die hele straat 2x moesten aflopen.. ik heb er een paar lelijke enkelbeweging zien maken...het mooiste vond ik een haardracht van een merk: lange haren met aan de voorkant 2 lage vlechtjes waar het lange haar weer over heen viel.. echt mooi..
Al met al dus weer een Zondag vol diversiteit ;-))


 Promotie fotootje laten maken ;-)


Overzicht van de markt

 
Jezelf laten voorlezen

 
Mongoolse Gers voor de kinder-aktiviteiten

 
Simone van der Vlugt [aangetrouwde familie van ons ;-)]  signeert haar boeken

 
de maandelijkse Sundaymartk


"Tout Amsterdam" op de catwalk in de PC Hooftstraat



Mooie haardracht met deze kleine vlechtjes


Met dit soort schoenen loop je echt "op je tenen" ..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten