woensdag 31 juli 2013

31Juli13 Beeld van Vandaag: Een roze rode toevalligheid?

Heerlijk frambozen, zo fruitig en zacht
een pure verwenning, die op je wacht
laat het niet lopen,
deze oppepper voor jou
een schat aan hemelse zoetheid
die stil wacht op jou

Gisteren vond ik een kladje met daarop de tekst "een vriend" van Toon Hermans met daaronder een tekst gebaseerd op het ritme van dit gedicht van Toon.
Ik wist niet of het mijn tekst was of die van iemand anders.
Gezien de tekstvorm kon het alleen uit mijn creatief netwerk "Creatief Contact van Jenny de Bode" komen.
In dit netwerk is een schrijfgroep en ik herinnerde dat daar "iets" met Toon is gedaan ..dus op zoek of ik deze tekst terug kon vinden... blijkt het van mezelf te zijn..geplaatst op 7dec 2010.... helemaal vergeten...;-))

Terwijl  ik hierover nadenk loop ik naar de keuken om koffie te zetten en zie hoe roze rood onze tuin erbij staat... de frambozenstruik zwaar van het fruit.. de hortensia weelderig en de fuchia's op de achtergrond.... en denk aan het gedicht over aardbeien.... oke dit jaar dus frambozen.
Met een schaaltje pluk ik het rijpe fruit.. zoveel zeker 300gram! en nog veel meer in het verschiet.

De toevalligheid ligt in het gedicht dat ik vond [en geschreven in 2010] en onze roze rode tuin.

Het gedicht is nu geplakt in een journal waar allerlei "kladjes" geplakt zijn zoals memo's en boodschappenbriefjes en overgeschreven in mijn "eigen schrijfsels journal "
Akiro Matsumoto is de leraar waar ik melkpak boekjes heb leren maken.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten