dinsdag 16 juli 2013

16Juli13 Beeld van vandaag: Huisnummers van 0-100

Vandaag ben ik 63 jaar geworden en wat is er dan mooier om een blog aan getallen te wijden ;-).

Sinds kort ben ik bezig om 100 huisnummers te vinden [van 1-100 opeenvolgend] die op 100 verschillende manieren zijn vormgegeven.. ik kan dus niet even een straat op en neer lopen, want vaak hebben hele rijen huizen dezelfde soort huisnumer/bordjes.

De verschillen die ik tot nu toe ben tegengekomen:
- verschillende types: van oude tot  moderne vormgeving, nonchalant of over nagedacht
- verschillende schrijfwijzes: oa krullerige, strak, handgeschreven
- verschillende groottes, zowel in schrijftype als in formaat
 - verschillende materialen: ijzer/email, hout, steen/tegels, ingegraveerd in steen, buizen, plastic, tape, op glas
 - verschillende kleuren: wit, zwart en blauw is standaard maar er zijn ook kleurrijke, transparante en chique goudkleurig
- verschillende plaatsing op / aan /onder / boven het huis of bv op een postbus.

Hier een aantal en op mijn Pinterest pagina zal ik uiteindelijk alle 100 getallen opeenvolgend plaatsen en misschien nog meer.

Door een "technische" storing staan ze wat door elkaar maar het is toch echt 0 -10 ;- )













1 opmerking:

  1. Hieperdepiep Laura!!!
    Gefeliciteerd!
    En mooie cijferfoto's! Ik word er blij van!
    Of zou het komen omdat het bijna vakantie is? (-;

    BeantwoordenVerwijderen