maandag 1 juli 2013

1Juli13 Beeld van vandaag: Mailbox

Alhoewel de post eisen stelt aan het formaat van je brievenbus en er vele "standaard" brievenbussen zijn kom ik zo nu en dan toch leuke en aparte brievenboxen op mijn zwerftochten tegen.
Ze kunnen losstaand zijn aan het begin van de tuin, een gat in de muur, tekst op de klep, meerdere bussen voor een flat, nog hele oude bussen met ijzer- of koperbeslag, allerlei kleuren, een houten bakje.

Ik hou van het zwerven door mijn stad... ik  denk dat dat ook alleen mogelijk is in de stad of streek waar je woont.. dat je weet waar je ongeveer uitkomt, nieuwe straatjes in durft te gaan omdat je niet zult verdwalen, omdat je de tijd hebt en neemt... dat het "vertrouwt" is.
Het geeft me ook de mogelijkheid om steeds een ander thema te ontdekken en zo kwam ik dus ook op de brievenbussen .. gewoon omdat het dan ineens opvalt.
Zwerven doe ik altijd in mijn eentje, in mijn eigen tempo, mezelf laten verrassen, soms een broodje en drinken mee.
Soms ontstaat een thema gewoon omdat ik ergens loop en bv geen tijd heb om foto's te maken, dan kom ik gewoon later nog eens terug.

Als ik op vakantie ben doe ik dit ook, maar meestal heb ik dan te weinig tijd, blijf  op de hoofdstraten en kleine straatjes daarom heen, weer verder om het volgende om te zien.
Wel is het zo dat omdat ik het eerst in mijn eigen stad/streek heb ontdekt ik er meer ontvankelijker voor ben als ik op vakantie ben.. ook al is het dan beperkter.

Probeer het ook eens [ook met kinderen]: loop door een wijk van je stad en wat valt op: bomen, muren, brievenbussen, fietsen,voertuigen, natuur, regenpijpen, gebroken tegels/scheuren in het wegdek, huisnummers, grafitti, allerlei soorten borden, werklui, billboards, kleur, dieren, structuren enz.
Laat je verrassen, maak foto's, sorteer ze op thema in je afbeeldingen en gebruik het als inspiratie voor je Artwork.

Hier een paar en meer op mijn Pinterest pagina.
Deze en andere thema,s kan je ook vinden op mijn fotopagina/albums in Creatief Contact.
www.jennydebode.ning.com











1 opmerking: