donderdag 24 april 2014

24Apr14 Beeld van vandaag: Wat hebben de Oude Kerk, Verhalen en Borduren met elkaar gemeen...Stof tot nadenken dl2

Gisteren weer gewerkt aan het borduurproject van de Oude Kerk.. zie hiervoor mijn blog van 14 april waarin ik het helemaal uitleg/vertel en laat zien.

Ik heb de slag te pakken, het aanhechten gaat goed, nu nog het afhechten.. maar dat zal ik de komende keren veel moeten gaan doen.. dus dat leer ik ook wel.
De bovenrand is klaar, nu komt het gedeelte met het symbool... ik ga de booglijnen tussen het symbool bordurern.
Alles is uitgezet, het doek weer opnieuw opgespannen.. op naar volgende keren.

Het borduren gebeurd in het atelier van de Oude Kerk Amsterdam en is op woensdag/ vrijdag en zondagmiddag te bezoeken als je de Oude Kerk bezoekt... je bent welkom om binnen te lopen.. er zijn steeds 8-12 borduursters aan het werk.
A.s zondag is er weer een textiel lezing...kijk hierop op het programma van de Oude Kerk en Stof tot nadenken.

 basis doek

 bovenin zijn rechte lijnen en bogen geborduurd

 het doek opnieuw opgespannen om de booglijnen rondom het symbool te kunnen borduren



borduursters aan het werk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten