donderdag 10 april 2014

10Apr14 Beeld van vandaag: Papier en viltstiftverf/inkt

Viltstift inkt maken..sorteer je oude viltstiften op kleur.. neem een potje/ fles met dop waar je stiften helemaal inpassen....zet je op kleur gesorteerde stiften in een apart flesje  [dus alle roden bij elkaar enz]..... hoe meer je er hebt hoe geconcentreerde je inkt wordt... je kan er altijd een aantal uithalen en nieuwe erbij zetten..... giet er pure alcohol op ong. 3cm... sluit het potje en laat het een tijdje staan [dagen / weken.. maakt niet uit].... de alcohol trekt de laatste inkt uit de stiften... deze inkt kan je in een sprayflesje doen en gebruiken in bv je  Art-Journal .

Ik heb al mijn dun papier gesorteerd.. vooral het papier dat je in schoenendozen vind en grijs pakpapier.
Een deel van dat papier heb ik ingespoten met de viltstift-inkt en laten drogen... daarna het papier gestreken en nu ligt het in een doos netjes te wachten tot ik het ga gebruiken...









1 opmerking:

  1. Wat een idee weer! Op scholen worden heel wat viltstiften weggegooid, die het niet meer (goed) doen hetzij door een kapotte punt of bijna op. En zelf heb ik er ook heel wat. Ik moet er eens over na gaan denken. Bij ons gaan er heel wat asperges door, van die hoge potjes zijn daar geschikt voor. Bedankt voor het idee!!!

    BeantwoordenVerwijderen