donderdag 2 januari 2014

2Jan14 Beeld van vandaag: Mooi, schoonheid, beauty, beautyful.....

Echt wel een beetje raar om nu 14 te schrijven ipv 13, dat zal vast nog een keer corrigeren worden.. maar een nieuw jaar... nieuwe mogelijkheden... nieuwe inspiraties.

Overal op social media's kwam ik de vraag tegen "wat wordt jouw nieuwe kleine woord...".. eigenlijk heb ik daar nooit aan meegedaan maar gisteren kwam er een woord waarvan ik dacht  "ja dat moet maar mijn woord worden dit jaar ".

Dat woord is  MOOI.....schoonheid, beauty of beautiful en de reden was de backstage documentaire tijdens het nieuwjaarsconcert in Wenen. 

Ik zag Vivienne Westwood nieuwe kostuums ontwerpen voor de dansers,de kleermaaksters, ontwerpers, de bloemisten, technici, film- en lichtwerkers, orkest mensen die oefenen, schoonmakers, de prachtige zalen en gebouwen die ooit door net zo,n grote diversiteit aan beroepsmensen is gemaakt en nog veeel veel meer en dacht ja dit is mooi.. zoveel mensen die er bijna een jaar lang aan werken voor een paar uur mooi muziek.. voor mij voor ons.

Daarna het skispringen.... je moet maar durven om zo door de lucht te vliegen......s, avonds het Circus festival in Monte Carlo met perfecte balansen en het concert van het Blazers ensemble met jonge mensen en professionals ......en ik dacht aan het programma Tegenlicht vorige week met prachtige items over nieuwe technologieën, aan de geboorte van de tweeling Ninte Elise en Febe Lotte... en nog meer kleine schoonheden....

En daarom kies ik voor MOOI... schoonheid zien op alle mogelijke manieren en uitdrukkingsvormen: mensen, dieren, natuur, dingen, fotografie, technologieën, innovaties, ontwerpen, kunst, literatuur, muziek, enz enz..

Zonder te ontkennen dat de wereld ook een andere kant heeft.... maar ik heb behoefte om open te blijven staan voor schoonheid... van heel simpel en sober.. tot glamour en luxe... van eenvoudig tot complex... in een ding of in grote samenwerkingsverbanden.

Zoals ik vorig jaar al schreef: ik zie steeds dat wat er aan vooraf gaat, de samenwerking/overleggen/ oefenen/ uitproberen, de inzet en doorzettingsvermogens... hoe het een niet zonder het ander kan.. de mens niet zonder de natuur en vv ...dat is wat ik mooi vind.

Hier nu 2 foto's van de 1e dag van het nieuwe jaar van het Circus festival en de dansers in het nieuwjaarsconcert....met dank aan de fotografen die deze beelden precies op het juiste moment vastlegden, maar waarvan ik niet de namen kon achterhalen....en natuurlijk de artiesten die zoveel hebben overgehad om dit mogelijk te maken.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten