maandag 27 januari 2014

27Jan14 Beeld van vandaag: Malevich in Amsterdam

Nog tot 2 febr 2014 is er in het Stedelijk Museum de tentoonstelling Malevich en de Russische Avantgarde.
Op de valreep ben ik er dit weekend heengeweest  en ik moet zeggen dat ik verrast werd door de grote diversiteit aan werken.
Van kleurrijk tot ingetogen, van figuratief tot abstract.. en leuk vond ik de zaal met Malevich als leraar met vele "werkbladen" en de vertaling naar design en textiel.
Op mijn Pinterest bord Kazimir Malevich vind je de hele impressie, oa uitspraken van Malevich over kunst.
Daar vind je ook de pagina's uit een werkschrift van de educatieve afdeling van het Stedelijk oa om inspiratie op te doen voor zelf aan de gang met Malevich voor kinderen tijdens de tentoonstelling. maar te vertalen naar volwassenen en als de tentoonstelling afgelopen is.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten