zondag 5 januari 2014

5Jan14 Beeld van vandaag: Jammer, Jammer, Jammer......

en weer verdwijnt er een boekwinkel.
Gisteren liep ik door de stad en ging mijn vertrouwde "de Slegte" in....een winkel waar altijd van alles te zien, ontdekken en te vinden is op het gebied van 2e handsboeken.... wat een rotzooi dacht ik... tot ik er achter kwam dat "de Slegte" niet meer bestaat en al wat er restte nu in de ramsj ligt.
35 jaar lang een winkel waar ik regelmatig kwam.. het zal wennen worden.

Na het verdwijnen van Scheltema, later Selexys  heeft Polare alles samengevoegd in een pand.
Och ja ik weet het... boeken en tijdschriften zullen verdwijnen... met grote expansie worden boeken nu in allerlei creatieve uitdrukkingen gebruikt [doe ik zelf ook aan mee hoor]... het proces is in gang gezet en kan niet meer worden teruggedraaid...... maar hoe zal het zijn als je je kind alleen nog vanaf een "tablet" kan voorlezen.... ik kan me er niets bij voorstellen.. natuurlijk is een tablet of E-reader handig .. maar kan het een echt boek vervangen????

Ik hoop dat er tenminste nog 1 boekwinkel blijft bestaan en dat we de mogelijkheid blijven behouden om 2ehandsboeken te vinden...ik vind het toch makkelijker om vanuit een boek te werken dan vanuit een computerscherm.... oke de jongere generaies na mij zullen daar anders over denken en ook anders mee omgaan.
En misschien moet ook ik de vele boeken/pagina's uit mijn collectie digitaal gaan opslaan, zodat oude kennis/ materiaal/methodes voor de toekomst behouden blijft.

Ik heb 3 boeken gekocht samen voor 10 euro.
Tempel van de Zanggodinnen: een boek in oud Nederlands met koper gravures "behelzende alle de voornaemste Gefchiedenisfen van de Fabel-Oudheid" .. ik moest het redden van de vuilnisbak... hier een paar [van de 60 foto,s] pagina's.
Structural Package Designs : Dit boek had al zien liggen en wilde het graag hebben maar vond het veel te duur.. nu nog maar 3 euro
Digitale Schilder technieken: misschien toch nog handig ergens in de toekomst als ik alleen nog kan tekenen en schilderen op de computer.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten