maandag 25 november 2013

25nov13 Beeld van vandaag: Metro kunst... "een lijn-tekeningen"

In Amsterdam wordt de noord-zuid metrolijn gebouwd/geboord met veel bouwputten en afrasteringen.
Ik vind al die bouwputten wel mooi... als je ziet wat wij mensen kunnen maken, hoe het gemaakt wordt, de werklui, de constructies.... ik neem de overlast op de koop toe.
Toch probeert men er iets aantrekkelijks van te maken door de borden van de afrasteringen te laten beschilderen oid door bedrijven.
Op dit moment staan er op de borden rondom het Spui prachtige "een-lijn" tekeningen en poëzie.. eerst zag ik ze alleen langs de drukke trams/ fiets en auto gedeelte en gisteren ontdekte ik ze ook langs de rustigere wandelkant en daar kon ik dus foto's maken.
Ik weet niet wie de kunstenaar is, maar deze "eenlijn" tekeningen sluit ik in mijn hart.
Hier een kleine selectie ter inspiratie.















1 opmerking:

  1. Och, daar zou je toch een rondje rondom de bouwput voor maken, om alles te bewonderen en vooral te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen