maandag 18 november 2013

18Nov13 beeld van vandaag: Een middagje  cultuur in Amsterdam.

Zaterdag naar de bieb geweest om het gratis boekje van Erik of het klein insectenboek van Godfried Bomans op te halen in het kader van Nederland leest... en natuurlijk veel info over Godfried.
Ik heb het nog nooit gelezen dus het moet er eens van komen.

In de bieb zijn er altijd diverse tentoonstellingen groot of klein in een vitrine.
Nu is er een van Moti [museum of the image] uit Breda met "technokleding"... ik had deze al gezien en was blij om hier weer een klein gedeelte te zien.
In het MOTI is nu een tentoonstelling over "Waanzien" over de invloed van beelden heden ten dage.. lijkt me goed om er eens met de [klein]kinderen naar toe te gaan! Iets voor de kerstvakantie.

Een tentoonstelling over het vouwen van hoofddoeken in Suriname en nog een aantal andere kleinere in vitrines.

Terug lopend naar de Dam kom ik een demonstratie tegen Zwarte Piet tegen op het Beursplein, fans voor een van de Khardisians die een mode collectie in de Bijenkorf komt openen, een demonstratie war ik niets van begrijp met muziek en onleesbare teksten, een groepje scoutmeisjes uit Frankrijk die mij in hun beste Engels en lichaams- gebarentaal proberen over te halen om een duel te doen... 2 stappen en omdraaien en schieten.. uiteindelijk lukt dit en begrijp ik het en doe ik natuurlijk mee, zij blij want het is een opdracht en wordt gefilmd en helemaal blij gaan ze terug naar de groepsleider,  een groepje jongeren staan in een kring om een gevallen fiets en ze lezen door elkaar heen allemaal gedichten voor....mooi vind ik dit.
Tijd om de tram te pakken en weer naar huis te gaan.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten