dinsdag 19 november 2013

19Nov13 Beeld van vandaag: WAANZIEN ... in Moti Breda

Ik ben er zelf nog niet geweest, maar ga er zeker wel naar toe!
De tentoonstelling Waanzien in het Moti Breda [ museum of the image] gaat over de beeldenwaan en beeldcultuur van de dag, de beïnvloeding van het beeld op ons dagelijks leven als dresscode, schoonheidsidealen, advertenties, voeding en nog veel meer.

Hoe houden je hersenen je voor de gek, wat doet het beeld met jou en wat doe jij met het beeld.
Bij de tentoonstelling hoort een krant met vele artikelen over teksten en beelden en wat die met ons doen.

Een mooie tekst hierin vond ik dat beelden de nieuwe woorden zijn... we worden "beeldlezers" en toch wordt er meer gepraat, geluisterd, geschreven en gelezen dan ooit te voren.. maar wel op een andere manier dan we gewend waren.

Voor mijzelf vind ik het een interessante tentoonstelling om te zien hoe alles veranderd op het gebied van tekst en beeld EN ik vind het een belangrijke tentoonstelling voor jongeren zodat ze leren hoe we beïnvloed worden door tekst en beeld anno nu.

De tentoonstelling wordt samen met DUF [een boektijdschrift die ik erg leuk vind] gemaakt en laat op een sprankelende, spannende en humoristische kijk, denk en doe manier de vele kanten van beeldcultuur ervaren
Hun motto: because a critical mind is a joy forever.
De tentoonstelling loopt nog tot 31 december 2014 [!]..kijk op hun site voor meer info.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten