zondag 8 september 2013

8sept13 Beeld van vandaag: Zomaar schrijfsls en een krabbeltje

In mijn handtas heb ik altijd een opschrijfboekje bij me voor van alles en nog wat.
Nu is het boekje helemaal vol en wordt het tijd om alles opnieuw te bekijken en zien wat er weg kan.
Ik kwam van alles tegen oa. kleine waarnemingen in schrijfsels,deze komen nu in mijn nieuw gemaakt  "schrijfsels journal"

Het 1e dat ik tegen kwam was een bedankje voor onze chauffeur in Mongolië... een kladje later omgezet in een mooi bedankje.

 - eyes like an eagle
  quickly as an gazelle
  strong as a bear
  alert as a dog
  wisdom from a wise man
  thanks for showing us your beautiful country,
 your kindness and care,
 we always will remember
 traveling around the world,
 learning from other cultures and persons, 
 now you show your beautiful country to others
 may [almost ;- ] all your dreams comes true
 thanks for your teachings and carring for use,
 that makes this trip a special journey
 [aug2010]


okt 2010 Vondelpark Amsterdam waarnemingen
mezen zingen hun lied als een spel
een man oefent zijn liederen
kinderen zingen hun spel met spetterend water
een vrouw kibbelt over vermeend onrecht
een meerkoet hinkeld met een gewonde poot
de banden van fietsen knisperend over het grind
de zon schijnt op mijn gezicht

sept2010 Amsterdamse bos.. waarnemingen
hoog water... natte paden
roofvogels zweven op de thermiek
zon en wind en spel met water
ruisende wind in de bomen
verdrijven en troosten mijn gedachten
diep in het water belletjes
een kikker kwaakt
te warm voor vest of sjaal
helicopter en vliegtuiglijnen
brengen geliefden van hier naar daar
 straffe wind legt het riet plat
 geen 16 maar 8 km lopen
 anders kan ik mijn gedachten niet denken
wat = rechtvaardigheid
 wat is zintuiglijke waarneming
kano's geruisloos
 een bootje tuft
 een speedboot schiet
 weten zij van mij
 weet ik van hun
 nee
 een oude man en vrouw en een stok
bankje bezet, het gras te nat
 passage van de tijd
irritante fietsers op het voetpad
die denken dat het bos een wielerbaan is
in plaats van een wandelgebied
gillende kinderen
schreeuwende ouders
lachende mensen
hijgende honden en hardlopers
hij en zij: tafeltje en stoeltjes
thermoskan en broodtrommeltje
nippend aan de thee
een wesp vliegt nu met me mee
verleidt door de geur van brood en drank
ruisende wind
ambulance in de verte
 geur van modder
 rottende bladeren en hout
 en nat gras
 herfst en gedachten aan de tijd die voorbij is








1 opmerking:

  1. Sylvia van Oorschot8 september 2013 om 12:02

    Mooi Laura! Enne, boekje niet wegdoen hoor. Ooit vond je het belangrijk om te noteren of te schetsen.... ;-)
    Groetjes
    Syl

    BeantwoordenVerwijderen