maandag 30 september 2013

30sept13 Beeld van vandaag: Groen in de openbare ruimte...

Als je in de stad woont dan heb je de behoefte om groen [en kleur] om je heen te creeeren... een stukje natuur binnen het grijze gebeuren van de stad.
Gelukkig doen de gemeentes daar veel aan door parken aan te leggen, bomen te planten in straten, soms kom ik in wijken zonder enige boom in de straat, vreselijk vind ik dat en op rotondes bloemperken aan te leggen en bruggen van kleurige bloembakken te voorzien.
Mooi vind de bloembakken die een "zitje" hebben.... even zitten bij de natuur.
Daarnaast doen de mensen zelf ook heel veel.... ik ben altijd weer verrast door de klein minituintjes voor ramen, naast deuren en op balkons.
Er worden oude potten, pannen, emmers, melkbussen, wijnvaten en teilen gebruikt of [hyper] moderne potten en bakken.
Tegenwoordig zijn dat vooral grijskleurige potten in diverse hoogtes en mooi gesnoeide bolplanten... vooral bij hotels en restaurants moet dit zorgen voor allure.
Mij maakt het niet uit, ik geniet van de grote diversiteit, maar mijn voorkeur gaat uit naar de oude potten en pannen ;-)
Op balkons zag ik dit jaar de nieuwe trend van felgekleurde bakken die over de reling worden gehangen zodat je zowel aan de voorkant als aan de balkonkant een plant hebt.
Geniet van deze foto's en meer vind je op mijn Pinterest bord "plants- and flowerpots in the public space"











Geen opmerkingen:

Een reactie posten