vrijdag 8 februari 2013

8Febr13 Beeld van Vandaag....Kunstenaars-uitje naar de Monsterkamer.

Een kunstenaars-uitje is iets dat je [meestal in je eentje] doet om jezelf te blijven inspireren en informeren.
Zo kwam van de week via FB een berichtje van de Monsterkamer binnen.. ik kende het niet maar het woord papier [en monsterkamer] is een trekker voor mij om even verder te kijken [evenals textiel en plastic].
Ik kwam op de site van Esther Krop en zag dat er een inloop en borrel was.. wel fijn dat je ergens naar toe kan gaan zonder "verplichtingen".

De Monsterkamer is een studio waar ontwerpers zich kunnen laten informeren over papier... er zijn vele drukkerijen  en ontwerpers bezig met papier voor allerlei doeleinden, maar waar vind je er een en wat zijn de mogelijkheden.

Esther heeft een wand vol met bedrijven die daar hun info kunnen neerzetten, zelf verkoopt ze
niets [behalve een klein aantal prachtige boeken]... als je iets tegenkomt dan kan je zelf contact op nemen met het bedrijf.. je kunt hier dus rustig allerlei info's en samplers bekijken en uitzoeken wat je zou willen of wat de mogelijkheden zijn.. ze is een soort intermediair tussen klant en bedrijf.
Esther kan je wegwijs maken in wat er allemaal mogelijk is.
Verder is ze bezig met het organiseren van [papier] workshops, zie de info op www.monsterkamer.nl

Later kwam Arjen IJff er nog bij, hij is Grafisch ontwerper in hetzelfde gebouw en omdat het rustig was hebben we nog wat nagepraat over het ZZPer  zijn....
Hij werkt met 4 andere grafische ontwerper in een kantoor.. elk met zijn/haar eigen input en daardoor kunnen ze zelfstandig en samenwerken.

 Ik vind het mooi om te zien hoe jonge mensen hun hart volgen en zich daarvoor inzetten en samenwerken... ooit in de jaren 70 was dit ook zo en nu zie ik hetzelfde gebeuren maar dan wel in een modern eigentijds jasje en zo hoort het ook.

Het gebouw waarin deze studio's huizen is het muzyQ studio in Amsterdam oost.. een groot gebouw met op de eerst 2 etages  mogelijkheden voor muzikanten in de meest brede zin van het woord.. op de 3 en 4 etage zijn dus de studio's van ander creatieve beroepen.. en als het kan werken ze samen.. een mooi initiatief.

Voor mij was het gewoon fijn om weer even toe te geven aan een  ingeving.. het brengt me op verrassende plekken en geeft me hoop voor de toekomst.

Ik maak veel "waarnemende"foto's en krijg soms de vraag  "maar waar begin je nou".. nou hier dus.. er zijn zoveel mooi initiatieven in de wereld als je ze wilt zien, sluit je aan bij iets waar je hart ligt of neem zelf het initiatief.

 De wand vol met info.. elk bedrijf heeft zijn eigen vak


  Handgeschept papier van groenten

 Prachtig uitklapbaar boek met verhalen over "handwerken"

  Een van de vele [stalen]  monsterboeken








Geen opmerkingen:

Een reactie posten