woensdag 13 februari 2013

13Febr13 Beeld van Vandaag : Kunstenaarsuitje naar Mike Kelly/Stedelijk Museum

Van de week weer even naar het Stedelijk Museum in Amsterdam geweest.. het ligt bij mij "om de hoek" dus dan is het makkelijk te doen.
Daar is nu een tentoonstelling met werk van Mike Kelly.. die kende ik niet maar het is een verrassende tentoonstelling van een veelzijdig kunstenaar..

Dat is iets waar ik van hou: ik wil verrast worden door diversiteit  bv als ik naar een Karel Appel tentoonstelling zou gaan dan weet ik wat ik kan verwachten, maar dat vind ik niet meer verrassend en dus ga ik daar niet meer naar toe.
Kelly is zoooo divers: tekenen, schilderen, textiel, video/fotografie in alle facetten, hergebruik, speelgoed/sieraden, sculpturen, teksten enz.
En zo kom ik er dan geïnspireerd weer vandaan.

Een kunstenaars-uitje doe je meestal in je eentje om geïnspireerd en geïnformeerd te worden over wat dan ook.
Dus als je nog in de buurt ben ga dan kijken .. nog tot 1april 2013








Geen opmerkingen:

Een reactie posten