woensdag 27 februari 2013

27Febr13  Beeld van Vandaag: Black and White Drawings

Vandaag weer 3 tekeningen klaar voor mijn Black and white tekenboek [zie ook 13 Jan2013] voor voorgaande tekeningen.
De tekeningen worden gemaakt van basis-ontwerpen die ik maak voor mijn tekenlessen, meestal staat er globaal een tekening op, weggooien vind ik zonde en daarom werk ik ze zelf uit.
Deze tekeningen zijn in zwart wit uitgevoerd met diverse soorten pennen en technieken oa. het stromingsbeeld, golven, lemniscaten, herhaling, ritme, spiralen, vlechten, lijnen en vormen en de vele vele variaties hierop en vooral heel veel herhalen en kleine variaties daarop.
Tegenwoordig noemt men dit "zentangels of doodles " maar ik prefereer toch mijn eigen bewoordingen en die ik doorgeef in mijn [mandala] tekenlessen.
Het is een rustgevende manier van werken [meditatief] en is door iedereen te doen omdat het niet "iets" hoeft te worden.

 Journal tip:
Teken een [kleine] krabbel met een zwarte pen of elke andere kleur die je voorhanden hebt.
 Begin in een vakje met lijntjes tekenen en blijf je intuïtie volgen.. rond, recht, door elkaar, spiralen, vormpjes, stippeltjes, rondjes, kruisjes enz. .. het maakt niet uit.. herhaal..denk maar eens aan het tekenen dat je doet aan de telefoon of tijdens vergaderingen.
Laat los dat het iets moet worden en geniet gewoon van het doen... en verras jezelf met nieuwe ideeën die komen als je je door het tekenen zelf laat inspireren.

 De basis-tekening is "de Flower of life"


 De basistekening is "Aboriginal"


De basis tekening is "Zonnewijzer"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten