zaterdag 23 februari 2013

23Febr13 Beeld van Vandaag: Handmade "Vintage" Plaid en kussens

Een maandje haken en vele bolletjes/restantjes wol leverde deze bank/bed plaid op.
Het is gehaakt met steeds 2 draden  op haaknaald 4 en als een bolletje op was knoopte ik er weer een nieuwe aan waardoor een divers kleurpatroon ontstond.
Het patroon is het traditioneel  " grandmother's patron".. een patroontje in het vierkant.
Normaal gesproken worden er kleine lapjes van gemaakt en die worden dan aan elkaar genaaid.. [ zie het kussen] ..maar ik had geen zin om later weer honderden lapjes aan elkaar te naaien, dus heb ik eerst een groot vierkant gehaakt tot de breedte van het bed en daarna aan weerszijden nog  tot de gewenste lengte.
Het ligt nu als plaid over een van de logeerbedden.

De kussens heb ik al eerder gemaakt.. de "grandmothers" lapjes lagen al heel lang in een zak en aan elkaar genaaid paste het precies op een bestaande kussenhoes.
De kleine blauwe en paarse gebreide kussentjes zijn al heeeeeel oud.. het blauwe heb ik ooit op een braderie in de Achterhoek gekocht en diende als inspiratie voor de paarse.. het heeft een blokpatroon van 10 steken recht en 10 steken averecht en wisselen na 10 naalden en ingebreide knoopsgaten.
Het paarse [dunne] kussentje ligt op een krukje bij de telefoon.







1 opmerking:

  1. Wauw, wat een gigantisch project. Vroeger heb ik ook gehaakt; valletjes e.d. Nu doe ik dat niet meer. Dat breien vind ik echt knap want dat kan ik voor geen (milli)meter!

    BeantwoordenVerwijderen