maandag 3 februari 2014

3Febr14  Beeld van vandaag: Mijn Paraplu tassen

Ik heb een doos vol paraplustof liggen van kapotte paraplu's: deze slopen en de stof en dopjes [kralen!] bewaren... anderen zouden misschien nog iets met de baleinen en handvaten kunnen doen, maar ik ben geen " ijzermens".
Vooral na stormdagen vind je ze en ik neem ze dan mee, sloop en was het, om daarna er oa. tassen van te maken.

Van de week ben ik naar de sauna geweest en daarvoor gebruikte ik mijn sauna- zwem- en strandtas die in 2010 gemaakt heb van een supergrote regenboog paraplu.

Na de stof eraf te hebben gehaald, heb ik aan de smalle kant een stuk van ong. 10cm geknipt en daar een klein buideltasje van gemaakt.
De bodem is met een "engelse" naad dichtgemaakt [voor de insiders] en de grote buitenkant is afgezet met schuin geknipte stof zodanig dat er een tunnel van gemaakt kan worden, verder nog hengsels en een koord genaaid en klaar is je waterdichte tas.

Van het 10cm stuk op dezelfde manier een buideltasje voor kleine dingetjes gemaakt , bv voor je sleutels, geld of sieraden.

Van kleinere paraplu's kan je handige handtas tasjes maken, ook nu weer een strook van de smalle kant knippen en hiervan een hoesje naaien [die van mij is 7x13cm geworden] en van de rest een tasje zoals boven beschreven maar dan zonder tunnel, stop dit in het hoesje en in je handtas en je hebt altijd een tasje bij de hand voor "onverwachte" boodschappen, en is natuurlijk hergebruik ;-)
 Veel plezier ermee.

foto's:
 - tas vol met "badkleding" voor sauna, zwem of strand.
- een gesloopte paraplue
-  een lege tas
- 2 handtas tasjes
- een buidel tasje





1 opmerking:

  1. Superidee! Wat een mooie regenboogtas. (Jammer dat onze kapotte paraplu's meestal zwart of donkerblauw zijn.)

    BeantwoordenVerwijderen