donderdag 13 februari 2014

13 Febr14 Beeld van vandaag: Openbare toiletten

Afgelopem jar heb ik vele dingen in de openbare ruimte gefotografeerd.. gewoon zoals ze zijn: deuren, huisnummers, verlichting, stoeptegels, openbare toilettten, menuborden en nog veeeel meer...steeds koos ik er voor om 100 van die dingen te vinden en dat is ruimschoots gelukt.
En vandaag zijn dus de openbare toiletten aan de beurt en dat was toch wel een bijzonder gebeuren.
Koning, keizer, admiraal ... naar de toilet moeten we alemaal... en vooral aals vrouw zijnde wil je toch ook als je niet thuis bent er gebruik van kunnen maken..
De foto's hieronder laten een kleine selectie zien, gewoon ter lering en vermaak ;-)... de rest [meer dan 100] op mijn Pinterest bord  Toitten en toilet tekens in de openbare ruimte


 De Krul.. een van de oudste openbare toiletten voor mannen... in Amsterdam zijn ze er nog .


het scale aan "tekens" is overweldigend voor man,vrouw, rolstoelgebruik enz., sommige simpel andere weer heel designed

 tsja en dit valt natuurlijk onder de noemer "wat zie jij erin? [toilet in een museum]


en wat dacht van dit uitzicht over het Toscaans landschap.. dan blijf je toch even rustig zittten


In een hotel in Limburg staan tientallen flesjes parfum om te gebruiken in de ruimte m je handen te wssen.


in de rij staat bij de toiletten.. wie kent het niet  dit is op een busstation o Toscane

en hier is het allemaal mee begonnen.. ik zag tientallen van deze toilet
cabines bij mij in de buurt voor de bouwvakkers.. je hebt ze in allerlei soorten, kleuren en maten

Deze toilet in een museum wierp me terug naar mijn jeugd .. en buiten "kakhuisje" bij een tante achter in de wei...

de gebruiksaanwijzing voor een openbare toilet op het busstation van Amstelveen, niet alleen in verschillende talen maar ook in Braille!

de nieuwe versie van de Krul,  maar nu kan je met meerdere tegelijkertijd.. uiteraard alleen voor mannen...


een kippen en hanen toilet op een evenementen boerderij in Limburg

en ga naar mijn Pinterest bord Toiletten in de publiek ruimte voor meer  "genoegens"

2 opmerkingen:

  1. Hahaha... pas maar op voor discriminatie Laura... de voorlaatste kan ook gebruikt worden door vrouwen hoor!
    Uiteraard met "plastuit"...
    grs, Mariëlla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch niet eerlijk dat wij vrouwen (zonder plastuit) altijd eerst ergens een restaurantje moeten opzoeken. Dat doen ze in Engeland veel beter...overal public toilets en meestal netjes en schoon. Want zeg nou zelf: when you gotta go, you gotta go!

    BeantwoordenVerwijderen