zondag 2 februari 2014

2Febr14 Beeld van vandaag: Verrassend Creatief ...of intuïtief ?

Spel met boeken.
Gisteren was ik in de bibliotheek en dacht ineens "wat zou er in al die blauwe boeken staan.."... zot natuurlijk want er zijn vele boeken met blauwe kaft /cover... net zoals er rode, groene, gele, zwarte of bonte kaften zijn.
Ik nam me voor om zomaar hier en daar en ook van afdelingen/ thema's waar ik nooit kom een paar blauwe boeken te pakken en deze op pagina 63 open te slaan en te zien wat daar staat en dat even door te lezen en te fotograferen.
Het is een verrassend gebeuren: je kan het ook thuis in je eigen boekenkast doen, in de bieb .. maar in een boekwinkel zou ik even toestemming vragen [ :-)].
Probeer het maar eens en laat je verrassen.. ik weet dat er een aantal varianten hierop zijn maar dit was gisteren de mijne.
Is het je trouwens weleens opgevallen dat natuurboeken vaaak groen[achtig] zijn, waterboeken blauw en kookboeken rood/ roze zacht oranje ;-))
Hier mijn bevindingen... terug geworpen in herinneringen


Over de kleur blauw in kerkelijke kunst.. ik bedenk me nu dat ik het eigenlijk mee had moeten nemen.. de volgende keer maar.


 architectuur blijf ik interessant vinden


 Jaja ik wordt er niet jonger op en pak dus dit boek en dit staat op pagina 63 ;-)



toen bedacht ik dus dat ik ook naar ander thema's moest gaan...



nee Griekenland trekt me niet.. maar de bouwkunsten en godinnen vind ik wel interessant



een werkelijk interessante kunstenaar en ik de volgende tekenles gaat over glas in lood...



toen ik de voorkant van dit boek zag moest ik gelijk denken aan het boek van Sagmeister dat ik kreeg na het meewerken aan een project van hem, met ook zo'n gesneden cover.. en ik hou van de hedendaagse kunst.. dit is fun, vrolijk, speels...



een sportboek heb ik nog nooit gelezen maar op pagina 63 staat dus de tekst van Erica Terpstra: "ik voelde me wereldburger en dat is altijd gebleven"... en dat is zo.. een prachtmens en wereldburger tot op de dag van vandaag...[vroeger heb ik wel veel gezwommen]



Laat in dit boek op pagina 63 de letter L staan ;-))



Dit boek bracht me terug naar mijn schooltijd.. ik vond natuurkunde wel leuk.. mijn medeleerlingen niet.. en toch is dit nou juist een vak dat heel beeldend en praktisch kan worden uitgelegd...



koken is nou ook niet mijn favoriete bezigheid maar  misschien dit recept van pagina 63 wel interessant...


tsja die euro... daar zit toch heel wat achter....


er toen kwam ik ook weer eens bij dit gedeelte over Kleur uit.. lang geleden maar de laatste tijd weer actueel voor mij en ik was vergeten dat het in de afdeling  natuur/ scheikunde staat...

en tot slot heb ik deze boeken meegenomen waarvan ik het boek "gevonden voorwerpen" het interessant vind.. ik ben benieuwd wat er in staat....

2 opmerkingen:

  1. Wat een grappig idee! Als ik er ooit tijd voor kan vinden, ga ik het ook eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb vorige week voor 't eerst in mijn leven mijn boekenkast eens op kleur ingedeeld. Zoekt gemakkelijk want ik onthou altijd de 'ruggetjes' van een boek. Wat jij hier laat zien is erg uitnodigend. Je daagt het toeval uit en daar hou ik wel van... ik ga eens kijken wat mijn oranje boeken op pagina 67 hebben staan :-)

    BeantwoordenVerwijderen