zondag 27 oktober 2013

27Okt13 Beeld van vandaag: Poster boekjes

Stapels met opgerolde posters in een mand, ooit aan muren gehangen en nu niet meer interessant voor wie dan ook [denk ik].
Weggooien is een optie, maar ik maak er gevouwen boekjes van... interessant om te zien wat ik tegenkom... sommige zijn al tot boekje verwerkt als ik bedenk dat ik van de posters eerst maar een foto moet maken....herinneringen aan tentoonstellingen en gebeurtenissen.

Hier een kleine selectie van posters en boekjes van de ong. 90 die ik de afgelopen weken heb gevouwen in diverse groottes.
Dit wordt een Artproject op zichzelf.

Ik kom ook tekeningen tegen... daar ga ik een apart Artboekje van maken.

De techniek van vouwen is eenvoudig met een inknip door het midden
Als je al wilt weten hoe deze boekjes zijn gemaakt, kijk dan bij Esther K Smith [ How to make books] die zeer duidelijke werktekeningen van deze eenvoudige en makkelijk methode heeft gemaakt, of google op gevouwen boekjes/ folded books.



een grote poster uit 1987 [!] van een tentoonstelling waar ik naar toe ben geweest en ook het boek heb gekocht, die ik voor deze gelegenheid in de kast heb opgezocht en weer eens heb doorgekeken.... de poster is nu 4 gevouwen boekjes

een deel van de posters


  poster met mozaiek van Ravenna.. nu 2 boekjes


2 posters met letter typografie... nu 4 boekjes






3 recente posters van het Foto museum in Den Haag met een prachtige tentoonstelling.. nu 6 boekjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten